20 Aralık 2009

Sol anahtarıyla evlilik.

Müzikten ibaret olmak istedim hep. Mesela Beethoven'ın notalarının arasına karışmak güzel olurdu.. Ya da 9. senfonisini yarım bıraktığında onu tamamlayan kadının tercih ettiği notalar olmak. Kemanı ağlatan adamın ilk bestesinin sol anahtarının arkasında yaşasam bu kadar sıkıntı çekmezdim belkide.. Basit şeylerle mutlu olmayı ben seçmedim. Benim tercihim değildi. Kimse bana sormadı. Kimse bana doğarken de sormamıştı zaten. Alışığım. Sizde alışıksınızdır. Siz de alışıksınız öyle değil mi sayın blog ?
Konu kaydı.
Ne diyorduk ?
Ha evet.. Müzik.
Bir şarkı olsaydım da dilden dola dolaşsaydım. Oy zalım derdo dolaşsaydım da zamanla unutulmaya yüz tutsaydım. Mesela bir rock konserinde dinleyicilerin en sevdiği şarkı olsaydım. Grupta inadına o şarkıyı en son çalsaydı. Herkes biriken coşkusunu en son salıverseydi benimle. Konser bittiğinde alanı terkederken bile dillere takılan ben olsaydım.
Ya da usta bir sanatçının her kesime hoş gelen bir şarkısı olsaydım. Orta yaşta bir hanım evini temizlerken söyleseydi beni.. O hanım şarkısını söylerken biricik kızı duysa beni de diline takılsam. Bütün gün o da beni söylese. Unutulmasam hiç. 80 yaşındaki nine sıfatlı hatunda bilse beni ezbere 17 yaşındaki torunuda..
Güzel olmazmıydı ?
Ya da arabesk bir şarkı olsam en damarından. İnşaattaki işçilerden en sıkıntıda olanı söylese beni içli içli.. Meyhanelerde çalsam her dertli ezbere bilse beni.. Hafif rakı-meze koksam.
Bir okul korosunun söylediği en güzel türkü olsam. Herkes bilse hep bir ağızdan söylensem istekli istekli..
Ustanın ağzından çıkmaya da varım, dertlinin kalbinden çıkmaya da.. Amatörün kaleminden çıkmaya da varım, gitarın tellerinden kulaklara uçmaya da..
Gel gör ki istemem beni 2 günde şöhret olmuş göt-göbek-bacak açıpta kazanan hatun söylesin. İstemem beni eli-yüzü düzgün diye ününe ün katan değersiz bir adam söylesin.
İstemem pop müzik konserlerinde çalsınlar beni, söylesinler. İstemem detone söylenmeyi. Notam değiştirilsin istemem.
Şarkıdan ibaret olsaydım keşke.
Tek derdim bu olsaydı.
Yorulunca kenara çekilsem, sayfalarımı sarartsam nice söyleyenin sesiyle..
Naftalin koksam buram buram..
Ve gün gelse evini temizlerken beni söyleyen kadının kızının torunları öğrense beni.. Yine aynı coşkuyla tekrar dillere düşsem..

Lavinia*